Informatie

Flipping the classroom

Korte beschrijving:

Flipping the classroom, hoe doe ik dat? Hoe kom ik aan bruikbare instructiefilmpjes? Hoe zorg ik dat leerlingen de instructiefilmpjes ook echt bekijken? Wat betekent het gebruik van instructiefilmpjes voor mijn lessen?
Deze tweedelige training helpt je op weg.

Leerlingen leren het meest van feedback op hun eigen werk, zo blijkt uit onderzoek van John Hattie (Visible Learning). Helaas is hier tijdens de les vaak nauwelijks tijd voor. Flipping the classroom biedt uitkomst. Hierbij vervang je de klassikale kennisoverdracht geheel of gedeeltelijk door instructiefilmpjes. Leerlingen bekijken die voor of na de les. Dankzij deze manier van werken houd je wél tijd over om feedback te geven. Extra voordeel van de filmpjes: ze bieden goede mogelijkheden voor maatwerk en differentiatie in en buiten de lessen.

In deze training leer je:
Achtergronden van flipping the classroom.
Inzicht in mogelijkheden en meerwaarde van flipping the classroom.
Maken/vinden van leuke en interessante filmpjes.
Handigheidjes om te zorgen dat leerlingen de filmpjes daadwerkelijk bekijken.
Effectieve vormgeving van een geflipte les.
Inzicht in mogelijkheden van differentiatie en maatwerk.

Cursusdata: 12 en 29 november

Inhoud

Gegeven door:

Carel van der Burg

Categorie├źn:

Pedagogiek/Didactiek, Persoonlijke vaardigheden, Ondersteunende trainingen

Catering:

Broodjes

Locatie:

Hermann Wesselink College, Startbaan 3, 1185 XP Amstelveen (klik hier voor de route beschrijving)

Aantal bijeenkomsten:

1

Inschrijven voor:

01-10-2018

Scholen die kunnen deelnemen aan deze cursus: 

  • Christelijke Scholengemeenschap Buitenveldert
  • Hermann Wesselink College
  • Hervormd Lyceum West
  • Hervormd Lyceum Zuid
  • Veenlanden College

  • Werkwijze

    In de training krijg je uitleg over flipping the classroom en ga je zelf aan de slag.

    Even voorstellen

    Expertise:
    - activerende didactiek en samenwerkend leren, plus toepassing ervan bij moderne vreemde talen
    - scholen ondersteunen bij de implementatie van leerpleinen en training/coaching van docenten die op leerpleinen (willen gaan) werken
    - scholen ondersteunen bij het maken van schoolplannen en de concretisering ervan
    - coaching van schoolleiders, teamleiders en docenten.
    Ervaring:
    Docent Duits en geschiedenis in verschillende schooltypen (van vmbo-vwo).
    Lid management op school voor voortgezet onderwijs (met portefeuille onderwijs).

    Voor wie

    Docenten

    Meer weten

    Stuur dan gerust een e-mail
    c.vanderburg@cps.nl

    Data

    Datum Tijd Status
    12-11-2018 16:30 - 20:30 niet aangemeld

    Deelnemers

    Minimaal:

    0

    Maximaal:

    15