Informatie

Introductiebijeenkomst Metacognitie in de les

Korte beschrijving:

Plannen en organiseren van leerwerk wordt steeds belangrijker naar mate leerlingen ouder worden en meer leerstof moeten beheersen.  Hoe je leerlingen tijdens je lessen kunt helpen metacognitieve vaardigheden als oriënteren, monitoren, plannen en reflecteren te oefenen leer je in deze cursus. Hierbij gebruiken we de META-methode: een tool om leerlingen actief leerstrategieën aan te leren. 

Na afloop ben je in staat om:

Na afloop van de oriëntatie bijeenkomst weet je meer over hoe je metacognitie in een vakles kunt inzetten.


Inhoud

Gegeven door:

Plonie Nijhof en Rodica Ernst

Voorbereiding:

Categorie├źn:

Pedagogiek/Didactiek

Catering:

Lichte maaltijd

Locatie:

Hermann Wesselink College, Startbaan 3, 1185 XP Amstelveen (klik hier voor de route beschrijving)

Aantal bijeenkomsten:

1

Inschrijven voor:

02-03-2018

Scholen die kunnen deelnemen aan deze cursus: 

  • Christelijke Scholengemeenschap Buitenveldert
  • Hermann Wesselink College
  • Hervormd Lyceum West
  • Hervormd Lyceum Zuid
  • Veenlanden College

  • Werkwijze

    In deze oriëntatiebijeenkomst geven we inzicht in metacognitie, de manier waarop de META methode is ontwikkeld en staan we stil bij het belang hiervan voor leerlingen.

    Even voorstellen

    Rodica Ernst (Udens College) en Plonie Nijhof (HWC) zijn docenten wiskunde en onderwijsonderzoekers.

    In 2016 heeft het onderzoek naar metacognitie de NRO-onderwijsprijs gekregen.

    Voor wie

    Alle geïnteresseerde docenten ( De vervolgbijeenkomst isgeschikt voor docenten wiskunde, scheikunde, natuurkunde, m&o en economie, zie elders op website Ceder Academie )

    Meer weten

    Stuur dan gerust een e-mail
    nyh@hermannwesselinkcollege.nl

    Data

    Datum Tijd Status
    07-03-2018 16:30 - 20:30 niet aangemeld

    Deelnemers

    Minimaal:

    1

    Maximaal:

    20